Børn Strik Strikkeopskrift

Vanter til den kolde tid

Dorte jan 1
Share

Reklame: Indlægget indeholder affiliate links

Brrr det er blevet koldt udenfor. Jeg er derfor gået igang med at strikke vanter til den kolde tid. Nu er jeg jo mor til tre, så det er altså som minimum 6 vanter jeg skal strikke for at alle bliver glade. Og så lurer jeg altså også på et par til mig selv. Øvelse gør jo mester, så jeg er ret sikker på, at når jeg når vante nummer 7 og 8, så strikker de nærmest sig selv – haha.

Jeg har valgt at følge en opskrift, som jeg har fundet lige her. Den er let at gå til og så kan man jo variere udtrykket i vanten i det uendelige. Vanten har en yder- og en indervante, så der er virkelig skruet op for de varme vanter til den kolde tid.

Det første sæt, som jeg har strikket er strikket til min søn. Han har fået dem i et helt klassisk udtryk. Grå- og blåstribede i ydervanten og grønne i indervanten. Det fine er, at man lige strikker indervanten lidt længere i håndleddet, så indervantens kant stikker ud og det giver et ekstra fint udtryk.

Jeg er nu gået igang med næste sæt. Det bliver til ældste datter og farvekombinationen bliver regnbuefarvet. Ligsom ærmerne på min bifrost tunika

Yngste datter vil gerne have sine i gul og jeg overvejer hvilket mønster der skal indgå heri.

Jeg strikker mine luffer med magic loop, som også kaldes magisk løkke, på rundpind 3,5 i 80 cm. Hvis du ikke kender til teknikken, så bare søg på google, så kommer der adskillige film op om denne metode. Jeg synes selv det er lettere end at sidde med adskillige strømpepinde, men det er selvfølgelig forskelligt, hvad man er til.

Garnet jeg har brugt er rester fra min bifrost tunika, der er strikket i Sterk fra Du store Alpakka. Jeg synes det er en utrolig lækker garn, som er både blød og varm at have på.

Vanterne er en af de mange projekter i strikkedulles årstidskalender og når jeg har leveret vanterne til alle ungerne sætter jeg første hak i min årstidskalender.

Tags:

1 Comments