Børn Strik

Tre huer på stribe

Dorte sep 9
Share

Hvis du tripper efter at komme i gang med at strikke og ikke helt ved, hvad du skal kaste dig over i første omgang, så kan jeg varmt anbefale at starte ud med en hue. Mine unger bestilte for ikke så længe siden hver deres hue og jeg har virkelig nydt at strikke disse fine varianter, som jeg har købt hos strikbar. Det er blevet til de tre huer på stribe, som du kan se på billedet.

De er ret lette at gå til, opskriften er velbeskrevet og så kræver en hue jo ikke ret mange pindes strik før du faktisk har et færdigt resultat, så man får ganske hurtigt belønning for sine anstrengelser og det kan altså være svært motiverende at have sådanne projekter fra tid til anden.

Jeg har strikket mine i henholdsvis yakuuld blå; yakuuld turkis og yakuuld råhvid.

Til kvasten brugte jeg til mine piger de fine pelskvaster (ræv i sort), som man også kan købe hos strikbar. Til min søn besluttede jeg at lave en pompon – simpelthen fordi jeg syntes det var lidt mere drenget (hvilket han var rørende enig i). Hvis du vil se en guide til at lave en pompon, så finder du den her.

Jeg synes huerne er virkelig klædelige med den vævede strikkestil og så passer de perfekt til mine unger, som altså er i alderen 5-7 år.

Håber disse tre huer på stribe gav lidt hue-inspiration derhjemme. Skriv gerne en kommentar, hvis du har strikket en lækker hue på et tidspunkt, som du gerne vil anbefales.

4 Comments