Børn Garn Strik Strikkeopskrift

Strikket nederdel til børn

Dorte dec 12
Share

Reklame: Indlægget indeholder affiliate links

Som  jeg fortalte inde på vores online strikkeklub har jeg været igang med en strikket nederdel til en af pigerne hjemme hos mig.

Det blev yngste datter der blev den første modtager af det fine skørt og hun blev vældig begejstret. Nederdelen er virkelig nem at gå til og det tager faktisk ikke lang tid at skabe et smukt svingende skørt til pigerne.

Opskriften har jeg herfra strikkelisa. Er iøvrigt ret begejstret for mange af hendes kreationer, så det bliver jo nok ikke sidste gang jeg bruger en af hendes opskrifter.

Garnet jeg har brugt er fra Du Store Alpakka. Jeg har primært brugt Sterk, som du finder lige her og så har jeg suppleret med en effektfølgetråd til den grå farve (de bredeste af striberne samt stykket om livet), som jeg er blevet ret pjattet med. Det finder du lige her.

Jeg har brugt lilla/blålige farver i striberne til min nederdel, men det er jo kun fantasien der sætter grænser. Jeg kunne eksempelvis også godt forestille mig, at en rød med effekttråd vil gøre sig rigtig godt til diverse julefester. Men det tror jeg simpelthen ikke, at jeg når i år.

Næste projekt er at få lavet en til min ældste datter. Den planlægger jeg at lave med grøn “bundfarve” og så blålige striber, men striberne får hun selv lov at vælge fra garnkassen. Det er nemlig også det smarte ved denne nederdel. Man kan sagtens bruge garnrester til at strikke den i.

Snøren om livet har jeg lavet med en god gammeldags strikkelise eller strikkedukke om du vil. Den har fået lidt en renæssance hjemme hos mig, så den kommer der et helt separat indlæg omkring inden alt for længe.

Tags:

You Might also Like