Strik

Strikkedulles årstidskalender

Dorte jan 1
Share

Et helt nyt år er startet med masser af blanke sider og med det følger ofte en masse planer, forsæt og des lige. Jeg har som sådan ikke nogle nytårsforsæt, men jeg har selvfølgelig tanker, planer og håb for hvad 2018 måske kan bringe med sig.

Herinde på strikkedulle har jeg også planer. Ikke store, forkromede, vilde planer, men snarere idéer til hvad jeg gerne vil have på pinden i løbet af året. Det har fået mig til at lave strikkedulles årstidskalender. Det er egentlig tænkt som et lidt sjov forsøg på at sætte et par udfordringer op for mig selv og jeg synes faktisk det har været lidt sjovt at finde på projekter, der passer til de forskellige årstider.

Tanken er, at jeg i slutningen af hver årstid stopper op og ser tilbage på hvad jeg lykkedes med og hvad jeg ikke lykkedes med.

Strikkedulles årstidskalender

Nedenfor ser du hvordan strikkedulles årstidskalender er kommet til at se ud.

Jeg har inddelt året i 5 årstider. Vinter, forår, sommer, efterår og så altså jul. Den sidste er jeg helt med på ikke er en årstid. Men der er så meget der lige passer på et juletema i sådan en strikkekalender, at jeg valgte at tage den med.

Nogle af projekterne er allerede udvalgt, men de fleste er blot på overskriftsniveau og således nogle jeg løbende bliver mere specifik omkring. Jeg har valgt at udfordre mig selv yderligt ved at give mig selv et par projekter, som jeg selv skal designe fra bunden. Det glæder jeg mig allerede helt vildt meget til.

Strikkedulles årstidskalender er ikke en total liste over ting jeg kommer til at strikke. Jeg er ganske sikker på, at der kommer meget mere på pinden i årets løb. Strikkedulles årstidskalender er derfor et nedslag på projekter og udfordringer jeg meget gerne vil nå.

De 2 projekter for vintersæsonen, som vi jo er midt i, er allerede udvalgt. Garnet er bestilt og opskrifterne er udvalgt og det kommer jeg meget mere ind på i løbet af den kommende tid.

Har du lyst til at være med, så skriv gerne i kommentarfeltet hvad dine årstidsprojekter er. Du må gerne vælge nogle af de samme som jeg har valgt. Så kan vi jo løbende følge med i hvordan årstidernes projekter spænder af.

Tags:
Previous Article

You Might also Like

5 Comments

  1. Pia januar 4, 2018

    Selvfølgelig er JUL en årstid 😉

    Fabtastisk ide med en strikkekalender – det glæder jeg mig til at følge med i!

    Svar
    1. Dorte januar 8, 2018

      Ja, det er nemlig lige det, det er :-). Og tak – du er meget velkommen. Jeg følger skam også med hos dig. Får bare sjældent kommenteret. Håber du nyder Rio. KH Dorte