Strik Strikkeopskrift

Stribet nederdel af restegarn

Dorte jun 6
Share

Jeg har haft sådan en periode, hvor jeg (med rette) har følt for at få brugt en del af de garnrester op, som efterhånden har sig op i mit garnlager. Det er blev til en stribet nederdel af restegarn – blandt andet – og det er altså en rigtig god fornemmelse. At have lavet noget af det jeg havde. Jeg opererer ellers gerne således, at jeg efter et færdiggjort projekt, straks klikker ind på alverdens dejlige garn butikker. Helst online. Kender I det? 🙂

Stribet nederdel af restegarn

Men efter at have samlet en del af den skønne Biella Trio sammen til både springkidsprojektet og til Leas sommerkjole var der altså en del jeg kunne bruge på en stribet nederdel. Sågar til mig selv.

Jeg kastede mig således ud i projektet for ikke så lang tid siden og kunne i sidste uge med stolthed konstatere, at nederdelen nu er klar til brug. Eller næsten klar til brug, for den mangler lige en elastik i løbegangen i taljen, men det er jo en detalje man hurtigt kan fikse.

For en enkelt gangs skyld strikkede jeg bare løs. Uden noter i min ellers så trofaste Strikkedulle notesbog. Så jeg kan desværre ikke gengive opskriften 100% præcist. Men den er strikket i retstrik på rundpind 3 hele vejen igennem. Striberne er helt tilfældige i bredde, men jeg har holdt samme farverækkefølge hele vejen igennem. Jeg har løbende taget masker ud indtil jeg syntes der var tilstrækkeligt svung i nederdelen og jeg har afsluttet med en i-Cord kant, som jeg synes giver et super resultat til en nederdel.

Nederdelen er sjov at strikke og jeg gengiver gerne en mere eksakt opskrift, skulle der være interesse i det.

Projekter hen over sommeren

Men nu skal alt jo ikke handle om restegarn. Ikke helt ihvertfald. Selvom jeg godt nok lige nu er igang med endnu et restegarnsprojekt i form af en t-shirt til min yngste datter. For jeg fik nemlig her i weekenden handlet lidt ind til sommerferien. Man skal nemlig aldrig gå ned på strikkeprojekter. Mine projekter henover sommeren bliver således egoprojekter i form af:

  • En sommertop til mig selv i Sandnes line garn (opskrift finder du her)
  • Ingen dikkedarer sweateren fra Petiteknit (jeg har købt kittet her)

Det er med vilje, at jeg har købt opskrifter denne gang for jeg trænger til inspiration udefra og jeg glæder mig helt vildt til at strikke begge dele.

Har du lyst til at dele dine projekter hen over sommeren, så skriv meget gerne en kommentar nedenfor.

Tags:
Previous Article
Next Article

You Might also Like

2 Comments

Leave a Comment

Next Up