Sommerstrik #2

Som jeg skrev om i sidste uge er mine planer for sommerstrik blevet udvidet i takt med, at strikkeprojekterne er blevet til.

Senest er denne skønne drøm af en basis mohair sweater hoppet af pinden. Opskriften er den meget omtalte ingen dikkerdarer sweater fra Petiteknit og jeg synes resultatet er blevet så fint.

Jeg har strikket min ingen dikkedarer sweater i Ellen by Permin og Sandnes tynd silk mohair i går nuancer. Garnerne er super lækre og Ellen by Permin er virkelig drøj i brug.

Opskriften er sådan set såre simpel. En helt enkel raglansweater, som jeg efterhånden har strikket en del af, så jeg har ikke lært noget nyt undervejs. Jeg synes den er lidt blandet forklaret i afsnittet omkring bærestykket og jeg synes personligt, at de forkortede vendepinde fungerer meget bedre, hvis man bytter rundt på bagstykke/forstykke opdelingen end gjort i opskriften, men det er nok smag og behag.

Men grundet forklaringen af den del af arbejdet vil jeg mene, at man skal være let øvet for at kaste sig over opskriften. Udover den del er det hele så ret nemt at gå til.

Sommerstrik i pipeline

Så hvad så nu. Jeg har jo allerede her, hvor vi skriver 9. juli, strikket mine projekter for sommeren. Men selvfølgelig har jeg tænkt på det allerede og jeg har således udvidet strikkelisten til også at inkludere følgende:

En nederdel i Sandnes line i grå (eget design)

En Cardigan i Ellen by Permin og Sandnes tynd silk mohair (eget design)

Jeg glæder mig allerede til at komme igang med de projekter og da de jo bliver mine helt egne designs, så kommer der selvfølgelig opskrifter her på bloggen. Meen det bliver altså først på den anden side af sommerferien :-).