Tilbehør

Mit basis strikkegear #2

Dorte jan 1
Share

Reklame: Indlægget indeholder affiliate links

Siden jeg skrev mit første indlæg under navnet mit basis strikkegear er der (selvfølgelig) kommet mere til samlingen. Og det er ikke “bare” flere af mine knit pro rundpinde, som jeg jo ynder at bruge, men også andre spændende ting. Jeg plejer nemlig at sige til min mand, at målet må være, at jeg får anskaffet mig samme mængde strikkeudstyr, som han har værktøj (og han har meget skulle jeg hilse og sige :-)). For som bekendt skal man jo aldrig gå ned på udstyr. Jeg synes så også, at enhver strikkeoplevelse bliver en hel del sjovere når man har godt og tilstrækkeligt udstyr. Og det gør sig i det hele taget gældende når man laver kreative sysler. Ja, som du nok kan høre er undskyldningerne mange for mine nyanskaffelser. Nedenfor kan du se hvad jeg senest har anskaffet mig.

Mit basis strikkegear #2

      • Strikkelise. Kan købes lige her. Jeg synes, at min strikkelise er en meget kærkommen tilføjelse til mit basis gear. Den er både brugbar til at fremstille bindebånd. Som f.eks til denne nederdel, men er også rigtig hyggelig at nørkle med sammen med ungerne.
      • Strikke- og hækle tilbehørssæt. Kan købes lige her. Jeg har været utrolig glad for denne anskaffelse. Det er ikke fordi den har tilført mig så meget nyt, men det er bare rigtig smart at have det samlet i sådan et lille sæt og det betyder, at jeg leder langt mindre efter mine ting end jeg ellers gør. Her kan man naturligvis sige, at vi alle er forskellige, men for mig har det bare virket rigtig godt. Næste mål er at finde en rigtig fin syæske til alt mit tilbehør. Også til ferier. Måske en rejsemakeuptaske kan udgøre det for mit rejsestrikkesæt. Hvad gør I?
      • Snopind(e). Kan købes her. Jeg anskaffede mig mine første snopinde i forbindelse med at jeg skulle strikke denne hue i julegave til min mor. Snoninger fandt jeg så ud af er virkelig sjove at arbejde med og jeg glæder mig derfor allerede til jeg skal have gang i mine snopinde igen. Til dem der ikke kender til snopindene, så er det sådan en hjælpepind, som gør at du kan gemme maske foran eller bagpå dit arbejde og dermed få snoet arbejdet.
      • Magnetluk knapper. Kan købes her. Der er ingen tvivl om, at jeg er pavestolt af mine halstørklæder til børn med magnetluk. Jeg er ret pjattet med magnetluk – især til børn – og har købt en stor portion, som jeg kan bruge hen ad vejen.

Hvad er dine seneste tilføjelser til dit basis strikkegear?

Tags:
Previous Article