Børn Shop Strik Strikkeopskrift

Leas sommerkjole

Dorte maj 5
Share

Jeg blev færdig med Leas sommerkjole for lidt tid siden og man må i sandhed sige, at den kommer til sin ret i disse dage. Sommerkjolen er sådan et hyggeligt projekt og selvom den strikkes på pind 3 mm, så går det altså pænt derudaf.

Garnet

Jeg har strikket kjolen i enkelttråd for at give den et så let og lækkert sommerlook som muligt. Garnet jeg har brugt er Biella Trio, som jeg har købt hos Garnpusher. Det er det samme garn, som jeg har gjort brug af til springkids, t-shirt og shorts sættet. Garnet er utrolig velegnet til sommerstrik. Det er en blanding af lammeuld og bomuld og lækkert blød og samtidig luftigt.

Strikkeprocessen

Kjolen er primært strikket i glatstrik og efter bærestykket strikker man rundt, så det er altså primært retmasker der skal høvles af. Stropper, ribkanter og kanter ved bærestykkets afslutning er strikket i perlestrik, som giver sådan et fint udtryk.

Efterfølgende har jeg også tilføjet en lille cardigan til sættet. Cardiganen er endnu ikke klar som opskrift, men jeg arbejder på sagen. Jeg synes sættet er utrolig sødt og meget sommerligt.

Du kan også strikke Leas sommerkjole

Har du lyst til at strikke Leas sommerkjole, så kan du nemt komme igang. Opskriften kan købes lige her. Jeg håber, at du har lyst til at give den et skud og hvis du gør, så del endelig på facebook eller instagram under #leassommerkjole.

Rigtig god fornøjelse

Tags:

You Might also Like

Leave a Comment

Next Up