Kan sol og strik gå hånd i hånd?

Der er nok mange der forbinder strik med de lidt mørkere vinteraftener, hvor man sidder og strikker varme sweatre til sig selv og familien.

Men kan sol og strik gå hånd i hånd?

Ja, hvis du spørger mig, så kan det i høj grad.

Det gælder jo bare om, at dreje sine projekter væk fra huerne, halstørklæderne og den meget varme uld og så kaste sig over de lettere sommergarner – gerne med bomuld i tråden.

Springkids er jo et meget godt eksempel på et sommersæt, som ikke er for varmt. Og det er allerede testet godt og grundigt af, af mine meget varme børn, som synes sættet er dejligt behageligt og ikke for varmt her i de her første sommerdage, som vi allerede har hilst på. Så hak ved det.

Mine strikkeplaner for den kommende tid

Leas stropkjole

Jeg har masser af planer for strik i den kommende tid. Også strik af mere varm karakter. For lige nu er jeg igang med projekt sommerkjole til min yngste datter. En lilla stropkjole i en blanding af lammeuld og bomuld, som jeg glæder mig til at se hende i om ikke så lang tid. Det er ret meget rugbrødsarbejde. For jeg er oppe omkring de 200 masker pr pind, som primært strikkes ret. Og dermed er det et super godt projekt til sen tv hygge, men også til solnydning på terrassen.

Sommer cardigan

Lea har allerede bestilt sit næste projekt. En cardigan. Jeg strikkede jo denne cardigan til hende sidste sommer, men den gik desværre til i forbindelse med en brand i vores børnehave, så vi har af flere omgange snakket om, at hun snart skal have en ny. Det skal så være en sommercardigan og jeg overvejer lidt at lave den med korte ærmer, så den rent faktisk vil blive brugt på de varme aftener i sommerferien. Det grubler jeg lidt over mens jeg strikker løs på stropkjolen.

Egoprojektet

Endelig har jeg faktisk også i den lidt varmere afdeling indkøbt garn til at strikke kontrastsweateren fra petiteknit.Jeg har egentlig haft den i kikkerten i lidt tid og da der var 25% rabat på garn fra dalsgård garn, så slog jeg altså til. Det haster ikke med denne sweater. Den bliver alligevel lidt for varm til sommer, men jeg glæder mig nu alligvel til projektet og måske det bliver et parallelprojekt til nogle af de andre jeg har i støbeskeen.

Og nu er jeg jo så lidt spændt på, hvad du har på pindene på de solrige dage. Synes du også, som jeg, at sol og strik sagtens kan gå hånd i hånd?

2 tanker om “Kan sol og strik gå hånd i hånd?

  1. Jeg er så enig, elsker at strikke i solskin

  2. Selvfølgelig kan det det! Strik går hånd i hånd med nærmest hvad som helst, hvis man spørger mig 😉

    Faktisk så hækler jeg også ofte om sommeren – bikinitoppe, løse tunikaer osv. Og så er der da ikke noget bedre end at lave lapper til et tæppe om sommeren – de er små og nemme at sidde med, gode at rejse med, og så har man et skønt tæppe til de kølige sensommeraftner!

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.