Børn Strik Strikkeopskrift

Endnu en hue i vævestrik

Dorte jan 1
Share

For noget tid siden strikkede jeg disse tre huer på stribe  i vævestrik til mine unger. Et virkelig hyggeligt projekt, som ungerne tog rigtig godt imod. Og nu har jeg strikket endnu en hue i vævestrik.

Siden da er 2 ud af 3 huer nemlig på mystisk vis forsvundet. En er dukket op igen og en anden synes at være væk sådan rigtigt. Derfor har jeg siden da strikket endnu 2 af samme type huer. Det tager ingen tid og jeg kan som regel bruge et par af de rester jeg har liggende, så det er ikke det helt store problem.

Senest strikkede jeg så en ny hue til min yngste datter. Hun fik selv lov til at sammensætte farver udfra hvad jeg lige havde liggende i min ret så omfattende strikkekasse i mit hyggelige strikkehjørne. Hun valgte 2 farver i rosa spektret og så var det ellers bare at gå igang.

Vævestrik

Vævestrik er jo sådan en teknik, hvor man – på de pinde, hvor man laver sin vævestrik – kun strikker nogle af maskerne. De øvrige løftes op fra den tidligere pind. Strikker man med 2 farver (eller flere) er det således ret simpelt at få et mønster i sit strik. Det kræver nemlig bare, at man skifter farve fra pind til pind og altså ikke at man pinden igennem skifter farver (som jeg f.eks. har gjort det her i mit regnbuemønster).

Jeg synes det er blevet et rigtig fint resultat og min datter er yderst godt tilfreds og det er jo i bund og grund det vigtigste.

Øvrig inspiration

Husk iøvrigt at tjekke min pompon guide ud, hvis du selv vil lave kvasten til huen. Har du mere lyst til at kaste dig over en hue med snoninger, så kig med lige her.

Tags:
Previous Article
Next Article

You Might also Like

1 Comments

  1. Pia Trans januar 14, 2018

    Jeg er vild med vævestrik, men har aldrig tænkt over at bruge det til huer – det må prøves 🙂

    Svar