Strik Strikkeopskrift

Baby ribvest

Dorte okt 10
Share

Som så mange andre har jeg også kastet mig ud i et projekt med at strikke en baby ribvest her i lækkert alpakka garn.

Opskriften har jeg fået herfra og det er, indrømmet, nok en af de opskrifter, som er skrevet en anelse kringlet. Jeg synes personligt også, at selve opskriften mangler et enkelt billede af resultatet (og måske også af processen), men det er selvfølgelig smag og behag.

Jeg har en anden opskrift på hånden, som jeg er i fuld gang med at teste af (der er jo bunkevis af opskrifter på ribveste). Når det er sket laver jeg et nyt indlæg med sammenligninger af opskrifterne inklusiv gode råd til dig, hvis du kaster dig ud i et lignende projekt. Jeg forsøger mig også med forskellige garnkvaliteter og kommer på baggrund heraf med et par sammenligninger af disse kvaliteter. I sidste ende er det jo nok meget individuelt, men jeg holder selv af at kunne finde fordele og ulemper ved forskellige opskrifter og garn, så jeg håber du kan bruge det.

Uanset opskriftens udformning, så er en baby ribvest jo et ret overskueligt projekt, som man kan færdiggøre på relativ kort tid.

Denne ribvest er til lille Ida og jeg glæder mig til at forære hende vesten.

Bonusinfo: Ida’s mor blogger om familieliv og andet godt på bloggen Vores trummerum, så hvis man har lyst til en humoristisk vinkel på livet med tre børn, herunder altså én baby, så kan jeg varmt anbefale at man kigger forbi.

Tags:

4 Comments

  1. Merete oktober 4, 2017

    Neiiiii, hvor er den fin! Den glæder jeg mig til at putte en baby i ❤️
    Tak!

    Svar
    1. Dorte oktober 4, 2017

      Jeg glæder mig også til at se det endelige resultat og ikke mindst at se den ibrugtaget <3