Strik

Strikkedulles årstidskalender #1

Dorte jan 1
Share

I starten af året udgav jeg et indlæg med strikkedulles årstidskalender. Idéen med årstidskalenderen var, at jeg heri havde plottet et par projekter ind, årstid for årstid. Ikke en udtømmende liste for alle de projekter, året samlet set skulle byde på. Det ville nok også være lidt for kedeligt. Men nogle årstidsbestemte projekter eller udfordringer om man vil, som jeg som minimum gerne vil nå. Det var rigtig sjovt at udarbejde årstidskalenderen og der vil løbende herinde komme status på projekterne. Dette indlæg er den første status på det første projekt i vinter perioden.

Strikkedulles årstidskalender #1

Jeg startede ud som lyn og torden med at strikke luffer til min søn. Opskrift og garn kan du se meget mere om lige her.

Umiddelbart efter strikkede jeg et par helt magen til, men i regnbuemønster til min ældste datter. De skulle nemlig matche hendes bifrost tunika

Endelig kastede jeg mig over min yngste datters vanter. De skulle være i grå og gul efter bestilling fra den unge dame og jeg valgte at lave dem i mønsterstrik – også for at udfordre mig selv lidt.

Alle vanter blev modtaget med kyshånd af ungerne og de blev straks ibrugtaget, hvilket betød, at jeg ikke lige fik taget billeder af dem med det samme. Det tænkte jeg dog, at jeg ville efter en af de mange vaske, som helt naturligt er nødvendige når man udstyrer børn med vanter.

Men ak, jeg skulle nok have været lidt hurtigere ud med kameraet. Igår aftes skulle alle vanter nemlig vaskes efter en ret så intens brug i hhv. børnehave og skole og desværre havde jeg ikke mit hoved med mig i den handling. Samtlige vanter er således nu halveret i størrelse og nu i sådan en filtet kvalitet, som på ingen måde kan bruges til noget som helst. Snøft, snøft. Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget. Og derfor vælger jeg at fokusere på det positive i hele miseren. For det første, så kan jeg sætte et hak ved første projekt i strikkedulles årstidskalender og for det andet, så har jeg en perfekt undskyldning for at købe en masse nyt garn:).

Tags:
Previous Article
Next Article

Leave a Comment

Next Up